Tack för mig.

Imorgon har vi distriktsstämma i Kalmar. Jönköpings Län, Blekinge och Kalmar Län samlas för att ha separata stämmor, men gemensam bankett. Jag känner på mig att det kommer bli en riktigt kul helg, och utan att bli allt för långrandig säger jag tack för mina två år som distriktsordförande med det tal jag kommer att hålla på kvällen.

Kära vänner,


Det är med både glädje och sorg jag står här ikväll. Jag hoppas att ni, liksom jag har haft en underhållande och givande stämmodag, och att middagen börjat bra för er. Jag är fantastiskt lycklig över de två år jag suttit som distriktsordförande för Jönköpings Län, men det är också med en känsla av sorg som jag avgår. För ungefär två och ett halvt år sedan påbörjade jag en frihetsresa utan att veta var den skulle landa. Den började med ett medlemskap i Moderata Ungdomsförbundet, och idag tog den tillfälligt slut. Det har varit två otroligt givande, energiska, lyckliga och fantastiska år. Det hade aldrig varit hälften så roligt om jag inte haft en underbar distriktsstyrelse bakom mig, eller ett stort gäng hängivna medlemmar.


Jag ser fram emot nästa år. När vi besöker varenda skola en gång i veckan, när vi ringer till förstagångsväljare, äter två mål om dagen på en pizzeria eller Mc Donalds. När SSU står handfallna mot vår housemusik, godishögar och snygga kampanj t-shirts. När man är så trött på valdagen efter nattaffischeringen att det känns som att man inte orkar ta på sig något fint till valvakan. Jag längtar tills vi står och ser på en storbildstv, håller andan, får höra att Alliansen har vunnit valet och att få skrika ut hur bra Moderata Ungdomsförbundet är!

Det finns ett ordspråk som jag börjat använda allt mer ofta. Jag kom, jag såg, jag segrade. Till alla er som var med 2006, ni vet vad jag talar om. Till er som kommer att hjälpa till att vinna valet 2010, ni kommer att märka vad jag menar.

Moderata Ungdomsförbundet är inte bara någonting du gör, det är någonting du är. Det har blivit en del av mitt liv, och jag hoppas att ni alla någon gång kommer känna likadant.


Tack för förtroendet att leda distriktet framåt under två års tid. Jag önskar er en trevlig kväll.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på fördelsedagen till värledens goaste tjej!

Puss

Dina bästa vänner, du vet vilka vi är!

2009-03-14 @ 14:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0