Jobb och auditions.

Det kommer en hel del nya arbetstillfällen till Jönköping. Bland annat ska Elgiganten starta upp sin kundtjänst här, Danish Crown kommer att behöva anställa ett hundratal till sitt nya lager och även Hyundai ska etablera sig. Det är jättekul, men det är inte lätt att handskas med de tusentals personerna som kommer att söka. Det har till och med ryktats om busslaster som ska komma från andra städer. I helgen pratade jag lite med en person som är restaurangägare. Han söker för tillfället en ny servitris, och på en vecka fick han in ungefär 100 ansökningar. 
De hundratals tjänster som ska tillsättas på Danish Crown kommer att sökas av bra många fler personer än så, och själv funderar jag på hur det ska gå till. Vad tror ni om Idol-auditions? Intervjuarna sitter och ber de sökande presentera sig själva och sedan sållas de bort en efter en.

På tal om Idol, här har ni säsongens bästa audition.


Kommentarer
Postat av: Håkan

Jag fattar inte helt det här arbetslösheten. Det finns fler jobb än de som ligger ute på arbetsförmedlingen. Men folk är väll för lata för att ringa och åka runt till företag och helt enkelt fråga. Kan man tänka sig att jobba med vad som helst så finns det gott om jobb. Men det är ju bara min uppfattning..

2008-10-01 @ 22:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0