I'm back.

Jag har haft bloggtorka en längre tid och inte funnit det varken roligt eller intressant att skriva. Den fasen är förhoppningsvis passé, och jag ska försöka uppdatera när det händer någonting nämnvärt i fortsättningen. De senaste dagarna har varit händelserika, men även hela augusti och september har varit betydelsefulla månader för såväl svensk som internationell politik. Ska försöka uppdatera det jag vill ha sagt innan eftermiddagen då det bär av mot Vrigstad och en kandidatskola för ett tjugotal moderater från hela länet. Där ska vi drillas i hur man blir en god företrädare, gå igenom de viktigaste politiska frågorna just nu samt öva retorik.

Den egentliga anledningen till att jag kände mig driven till att blogga idag var huvudrubriken i Jönköpingsposten på dagens nummer. Det känns som ett misslyckande att vi ska behöva höja skatten så pass mycket i vår kommun med tanke på att det numera inte är skatteälskande socialdemokrater som sitter vid makten, utan så kallade skattelättande moderater. Anledningen sägs vara ökade kostnader samt minskade intäkter för kommunen, men jag behöver en bättre förklaring än så.


Kommentarer
Postat av: Linda Norberg

Hej Caroline! Vad roligt att se att du börjat blogga igen! Du är så duktig! Kram, Linda

2008-09-28 @ 22:18:55
URL: http://lindanorberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0